Toch maar even weer een knutsel passend bij Pasen en het offer van de Here Jezus voor ons. Ik zat zelf dat ik een knutsel nodig had waarbij redding en het bloed van Jezus een rol speelden. Ik had daarbij een bijbeltekst uit Efeziërs 1:7 In Hem zijn wij door Zijn bloed verlost en zijn onze zonden vergeven, dankzij de rijke genade. Het is dan altijd weer lastig iets nieuws te bedenken en omdat ik al bezig was met een knutsel m.b.t. het verbonden zijn met God en het drievoudig snoer besloot ik om maar even daar een deel van te gebruiken alvast voor deze knutsel. Ik heb als basis een bloeddruppel genomen om het bloed dat vloeide te benadrukken en natuurlijk omdat dat even weer anders was en daarbij het hart met daaromheen het drievoudig snoer gebruikt en een kruis gemaakt. Bij het kruis heb ik de spijkers geplakt, die zijn gelukkig niet meer nodig, het bloed heeft gevloeid voor jou en mij, maar Jezus hangt niet meer aan het kruis en is opgestaan!!!! Ik hoop dat deze knutsel ook voor anderen bruikbaar zal zijn.



Ik heb de knutsel gemaakt van 80 grams papier. 

Werkbeschrijving:
In het bestand zit een basisblad met daarop de achtergrond (het snoer hoeft niet ingekleurd want de hartvorm van blad 2 wordt er voorlangs geplakt.


-Kleur de platen in en print de benodigde onderdelen, blad 1 kan ook op rood papier.
-knip de onderdelen op uit
-Bij de kruisvorm gaat het puur om de voorkant, zelfs als je gewoon de middendelen zou uitknippen en  dat eerst op dik karton zou lijmen zou het al goed zijn, maar ik heb voor een vouwoptie gekozen omdat dat voor iedereen bruikbaar is.
-Vouw het langste onderdeel voor het kruis op de vouwlijnen en lijm de lijmvlakken over elkaar heen en lijm vervolgens de lange balk op het hart.
-Vouw nu de dwarsbalk van het kruis en lijm de lijmvlakken over elkaar heen, lijm het nu op de gewenste hoogde van het kruis (een vierkantje dubbele plak gaat misschien het handigst)
-Vouw het hartje nu op de vouwlijnen, maak een draad op lengte en maak er een lus van en lijm nu de uiteinden ervan tussen het hart, zorg dat er een lus is waarmee het hartje aan het kruis gehangen kan worden. Er zijn vast meer opties om het hartje te bevestigen maar dat laat ik aan jullie over.
-Hang het hartje aan het kruis  (het was pure liefde waarom God Zijn Zoon zond en Jezus voor ons stierf)


DOWNLOAD WERKBLAD